|
Auteur |
Bericht |
cooper
Geregistreerd op: 09 Aug 2010 Berichten: 118 Woonplaats: Nijlen (Belgie)
|
Geplaatst: 09-08-2010 21:18:22
Onderwerp: Zwakke punten
|
|
|
Hey Wingers,
Mijn naam is Patrick, ondertussen ook alweer 44 jaar oud en al meerdere jaren fervent motorijder.
Ik sta op het punt de overstap te maken van een BMW R1200RT naar een Gold Wing GL1500.
Deze is van 1998 en is een ingevoerd exemplaar vanuit Amerika.
Mijn vraag is nu of er bepaalde punten zijn waar ik bij aankoop moet op letten.
Zwakke punten naar de toekomst toe... kortom alle info is welkom en volgens mij is die hier wel aanwezig die info.
Alvast bedankt op voorhand.
Patrick cooper
|
|
|
|
wing67
Site PR
Geregistreerd op: 10 Nov 2009 Berichten: 4989 Woonplaats: Maaseik
|
Geplaatst: 09-08-2010 21:27:34
Onderwerp:
|
|
|
Hallo Patrick, testritje maken zou ik zeggen, die dingen zijn in mijn ogen onverwoestbaar, en als ie er mooi proper uitziet, zie je meteen of hij in de winter is buiten geweest, maar hier zijn voldoende 1500 rijders die je van een antwoord kunnen voorzien.
Persoonlijk,ga ik altijd liever voor een U.S. import model, deze hebben standaard meer opties, en er is een reeks extra bekabeling aanwezig, voor opties, die op de europese modellen niet aanwezig is.. ....... _________________
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
|
|
|
|
cooper
Geregistreerd op: 09 Aug 2010 Berichten: 118 Woonplaats: Nijlen (Belgie)
|
Geplaatst: 09-08-2010 21:45:49
Onderwerp:
|
|
|
Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb er mee gereden en voelde allemaal zeer goed aan ondanks zijn 85000mls.
Onverwoestbaar zeg je dus km.stand mag geen probleem zijn?
Is steeds dealer onderhouden geweest maar staat nu wel 2 jaar stil.
Zijn er verder geen aandachtspunten zoals ik zeg maar iets, lekkende dichtingen, problemen met cardan, speling hier of daar...?
Moest de koop doorgaan is de eerste rit toch richting dealer om de vloeistoffen te vervangen en algemeen nazichtje.
|
|
|
|
jantje beton
Geregistreerd op: 11 Jun 2009 Berichten: 1026 Woonplaats: hoeselt
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:11:11
Onderwerp:
|
|
|
en zeker de olie van de voorvork niet vergeten oftewel progresieve vering te steken dag en nacht verschil als je veel en goede bochten werk doet verhelpt het swalpen dat weet ik uit ervaring _________________
wees niet bedeesd Jantje is weer op het forum geweest
|
|
|
|
IJSBLOK
Geregistreerd op: 06 Aug 2009 Berichten: 2452 Woonplaats: Deurne (Antwerpen)
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:22:24
Onderwerp:
|
|
|
Ik heb me laten vertellen dat de distributie riem aan de beurt is tussen 70 en 80.000 kilometer.... Daar ben je al voorbij, dus _________________ .
.
Heaven can wait
Grote fan van Roadwarrior ! ! ! !
|
|
|
|
cooper
Geregistreerd op: 09 Aug 2010 Berichten: 118 Woonplaats: Nijlen (Belgie)
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:23:57
Onderwerp:
|
|
|
@betonnen jantje: Bedoel je dan dikkere olie of op tijd de olie vervangen?
|
|
|
|
jantje beton
Geregistreerd op: 11 Jun 2009 Berichten: 1026 Woonplaats: hoeselt
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:29:51
Onderwerp:
|
|
|
olie zeker vervangen kan wonderen doen als dat niet help pro veren steken dan zekers effe onze sponsers aanspreken _________________
wees niet bedeesd Jantje is weer op het forum geweest
|
|
|
|
wing67
Site PR
Geregistreerd op: 10 Nov 2009 Berichten: 4989 Woonplaats: Maaseik
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:47:10
Onderwerp:
|
|
|
hey jantje, dat "swalpen", kom dat door de alcohol misschien hihihihi _________________
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
|
|
|
|
jantje beton
Geregistreerd op: 11 Jun 2009 Berichten: 1026 Woonplaats: hoeselt
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:48:44
Onderwerp:
|
|
|
hélaba pas op hé zaterdag d day hé _________________
wees niet bedeesd Jantje is weer op het forum geweest
|
|
|
|
wing67
Site PR
Geregistreerd op: 10 Nov 2009 Berichten: 4989 Woonplaats: Maaseik
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:52:10
Onderwerp:
|
|
|
Denk er aan héé, t is "eetdag", geen zuip of braspartij hééé , we moeten nog een héél eind naar huis, of neem je de tent mee _________________
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
|
|
|
|
jantje beton
Geregistreerd op: 11 Jun 2009 Berichten: 1026 Woonplaats: hoeselt
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:54:44
Onderwerp:
|
|
|
neem HGT mee wil zeggen Hoeseltse grijse taxi
en moeke rijdt _________________
wees niet bedeesd Jantje is weer op het forum geweest
|
|
|
|
wing67
Site PR
Geregistreerd op: 10 Nov 2009 Berichten: 4989 Woonplaats: Maaseik
|
Geplaatst: 09-08-2010 22:57:24
Onderwerp:
|
|
|
oeioei, word weer een zuippartij dan............. _________________
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
|
|
|
|
cooper
Geregistreerd op: 09 Aug 2010 Berichten: 118 Woonplaats: Nijlen (Belgie)
|
Geplaatst: 10-08-2010 13:48:47
Onderwerp:
|
|
|
Is een gelijkvormigheidsattest voor moto's nu eigenlijk al verplicht?
Heb nog niet geinformeerd of dit er wel bijzit namelijk.
Ik heb ook iets gelezen over de distributieriem op 70 - 80.000km.
Iemand enig idee wat de kostprijs is om deze evt te laten vervangen?
Nogmaals dank op voorhand.
|
|
|
|
IJSBLOK
Geregistreerd op: 06 Aug 2009 Berichten: 2452 Woonplaats: Deurne (Antwerpen)
|
Geplaatst: 10-08-2010 17:04:13
Onderwerp:
|
|
|
Bij de nieuwe motorfietsen wél, die hebben nu zelf het Europese model gelijkvormigheidsattest, de COC (Certificate of Conformity, of zoiets in het Engels ), de oudere modellen moet het stellen met een soort fiche, een meestal in dikker papier uitgevoerd papiertje, met een handtekening van de invoerder van Honda...
Kijk ook even op deze link:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=24&node=art3 _________________ .
.
Heaven can wait
Grote fan van Roadwarrior ! ! ! !
|
|
|
|
cooper
Geregistreerd op: 09 Aug 2010 Berichten: 118 Woonplaats: Nijlen (Belgie)
|
Geplaatst: 12-08-2010 23:42:12
Onderwerp:
|
|
|
Zo, vanavond een proefritje gaan maken met de Wing.
Ten opzichte van de RT is het bij lage snelheden wel werken geblazen moet ik zeggen, voor de rest eens je aan het rijden bent is het een plezier om onderweg te zijn.
Nadeel wat ik ben te weten gekomen is dat de moto niet van 1998 is maar wel van 1989 het voordeel daarentegen is de km (miles)stand. Deze is niet 85.000 maar 55.000mls. Wat me opviel was dat de temperatuurmeter nogal ver doorging. Deze stopte op het streepje voor de rode zone begint,je hebt dus het begin van de teller dan een zwart deel en op het einde weer een wit streepje gevolgd door een mm of 3 zwart en dan het ode blokje. De meter staat continu op het laatste witte streepje, is dit normaal? Volgens de verkoper heeft de moto dit altijd al gehad. Koelvloeistofpeil was oké. Distributieriem moet wel vervangen worden. De rest werkt allemaal naar behoren, verlichting, cruise control, radio, compressor aan dit alles geen mankementen. Dus het enige twijfelpuntje is de temperatuur. Hier had ik van de kenners wel een beetje info over gewild.
O ja, prijs is 3500€ te veel of niet? Moto is voorzien van rugsteun voor bestuurder en highwaysteps voor de rest denk ik geen speciale opties.
Met spanning wacht ik de reacties af.
Grtz. Cooper
|
|
|
|
|