goldwing
van Brabant naar de Zwalmstreek
Vorige onderwerp Volgende onderwerp
Auteur Bericht
bikervivi



Geregistreerd op: 04 Aug 2008
Berichten: 1768
Woonplaats: SCHOTEN
Geplaatst: 13-04-2010 20:12:27
Onderwerp: van Brabant naar de Zwalmstreek
Reageren met citaat

deze rit is onder begeleiding van wegkapiteins, wijzelf doen ons bokes mee


Beste vrienden en vriendinnen motorrijders(sters),

Als openingsrit hebben ik dit jaar op vraag van een medelid een route uitgestippeld naar Oudenaarde. De vraag werd gesteld op een comitévergadering en iemand had als voorstel de Zwalmstreek eens te verkennen. Zo ben ik gaan zoeken in mijn eerder gedane ritjes en heb ik volgende aan mekaar geknutseld. Het vertrek bevind zich aan het AC wegrestaurant van Leuven langs de E40 Luik – Brussel. Via de slingerachtige wegen van Neerijse, Huldenberg en Overijse rijden we richting Waals – Brabant om zo langs de Leeuw van Waterloo te komen waar we onze eerste korte stop zullen houden. Van daaruit gaan we via Braine – L’alleud en nog enkele Waals – Brabantse gemeente naar het Pajottenland en doen gemeentes zoals Heikruis en Herne aan. In Viane zouden we een 2de maal stoppen en wellicht iets eten. Hier wachten we nog op een bevestiging van de zaak omdat er nog een club een optie nam op deze datum. Maar we zorgen wel dat er ergens iets genuttigd kan worden. Via het dorpje Deux-acren komen we even op grondgebied Henegouwen en dan gaat het richting Oost-Vlaanderen en onze eerste gemeente is Everbeek. Hier beginnen de Vlaamse Ardennen en het is hier dat we komen spelen. Zo rijden we omhoog en doen we de Zwalmstreek aan. Het is echt genieten van lichten hellingen en mooie bochtjes over landelijke wegen. In Hundelgem doen we nog een stop aan een Taverne voor de dorstigen onder ons. Het laatste stukje brengt ons terug naar het zuiden van de streek en we eindigen onze rit op de grote markt van Oudenaarde. In deze stad zijn motorrijders altijd welkom en hier vleien we ons ergens neer op een terrasje naar keuze of daar waar er plaats zal zijn. Reserveren is niet mogelijk, bij mooi weer lijkt de markt meer op een motorshow met al die motoren die aan de terrasje staan. Een gezellige drukte zeg maar.
We hebben voor de terugreis niet echt een vaste route uitgestippeld maar eerder de snelste weg naar huis. Wie graag in begeleide groep wil blijven kan dit in samenspraak met de wegkapiteins. Anderen kunnen dan weer op zich naar huis. En niemand verbied jullie natuurlijk om aparte groepjes te vormen om zo de terugrit te maken.
Het zal zeker wel lukken en mag ik jullie bij deze alvast een aangename en veilige rit toewensen.

Update van 11/04/10

Beste Vrienden en vriendinnen motorrijders,

voor de middagpauze hebben we een café die voor ons broodjes wil klaarmaken. Alleen moeten we vrijdag doorgeven met hoeveel mensen we komen. Daarom zou ik willen vragen aan iedereen die mee gaat rijden en die daar zijn broodje wil klaar hebben dit of hier of aan ons secretariaat te laten weten voor vrijdagmorgen 16/04 om 9.00 uur. Het zouden 2 broodjes zijn waarvan éne met hesp en éne met kaas, dit samen met een koffie, thee, warme choco of een frisdrank. de kostprijs wordt geschat op 5,00 € maar dat moest ze nog vragen bij de bakker. Is voor hen ook de eerste keer. Je kan dan s'morgens betalen bij inschrijving van de rit waar je dan een tikect krijgt om ginder af te geven. Maakt het voor de bediening iets makkelijker.
Wij kozen voor deze formule omdat er ook mensen bij zijn die zelf hun lunchpakketje soms meebrengen. Dit kan en mag ook daar genuttigd worden. Zo hoeft de middagpauze ook geen 2 uur te duren.

Mvg. Eddy K

Broodjes hier aanmelden >> Klikken >> Brabant.secretariaat@mag.be

_________________
http://i93.photobucket.com/albums/l41/bikervivi/image.jpg Bikers met een hart, rijden voor het goede doel http://samaritanridersbelgium.webs.com/
http://www.hondagoldwings.com/images/cliparts/animations/bikeclipan25.gif
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Ga naar:   
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group ¦
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum ¦
¦
Style: PussycatBlue ¦