|
Auteur |
Bericht |
IJSBLOK
Geregistreerd op: 06 Aug 2009 Berichten: 2452 Woonplaats: Deurne (Antwerpen)
|
Geplaatst: 30-07-2010 23:50:39
Onderwerp: Heeft er iemand daar al ervaring mee ?
|
|
|
Beste wing-rijders:
een goede kennis vroeg om eens even met zijn 1500 rond te rijden, want hij had met de mijne gereden en vond dat de mijne veel lichter stuurde... Ikke dus even met een andere wing (appelblauwzeegroen van kleur ) de weg op. en ja hoor, vanaf het ogenblik dat je de bocht in gaat, duikt het stuur helemaal tot op het einde, je moet haast wringen om 'm uit een kort bochtje te houden, duwen aan het stuur aan de korte kant... Is dit geen teken van een versleten vering, of is dit op een andere manier op te lossen... _________________ .
.
Heaven can wait
Grote fan van Roadwarrior ! ! ! !
|
|
|
|
Domi
Geregistreerd op: 25 Okt 2009 Berichten: 540 Woonplaats: Barvaux sur Ourthe (ardennen) B
|
Geplaatst: 31-07-2010 01:18:36
Onderwerp:
|
|
|
Ja toen ik mijn wing pas gekocht had was het ook zo dat hij echt moest worden recht geduwd als je uit een bocht kwam.
Ook begon hij zo te dansen in de bocht dat ik bang was om onderuit te gaan.
Dan de progressieve veren laten steken bij antoon en hij reed als een snaar door de bochten echt een heel groot verschil. _________________ www.campinginternational.be / www.euroangels.be
Groetjes van Domi (maestro) en Cinthy (kwebbel) + Junior
|
|
|
|
roadwarrior
Geregistreerd op: 12 Okt 2009 Berichten: 91 Woonplaats: Schoten
|
Geplaatst: 31-07-2010 13:09:46
Onderwerp:
|
|
|
Kijk ook eens even na of de balhoofdlagers nog in goede staat zijn.
Hoe ga je te werk?
Simpel,zet de Wing op zijn middenbok, zorg dat er wat gewicht achteraan op de Wing komt ( laat eventueel iemand plaats nemen op de duozit.
Op het ogenblik dat de motor met het voorwiel van de grond staat, kan je met het stuur zachtjes van links naar rechts en van rechts naar links draaien.
Mocht je op een bepaald punt een knik of hapering voelen dan is dit een teken van versleten of ingesleten balhoofdlagers.
Om deze te vervangen is er toch heel wat sleutelwerk nodig, en ook een speciaal stuk gereedschap, om één van de lagers eruit te krijgen!
Heb dit zelf één maal vervangen, maar had dit stuk gereedschap niet en heb het dan maar met een Dremel gedaan, waarschuwing!!!!!Don't do this ad Home!!!
Zorg ervoor dat je de juiste tools hebt om dit te doen!!!!!!
Hopelijk zijn het in dit geval enkel de veringen. _________________ wij zijn goe bezig ook al zeggen ze van niet
|
|
|
|
IJSBLOK
Geregistreerd op: 06 Aug 2009 Berichten: 2452 Woonplaats: Deurne (Antwerpen)
|
Geplaatst: 04-08-2010 16:21:52
Onderwerp:
|
|
|
allerliefste Bickywarrior
Bedankt voor de uitleg over de test van het balhoofd: bij gebrek aan domme kracht voor de duozit heeft hij een krikje gebruikt om onder de motor van z'n Wing te zetten, en zo het voorwiel vrij van de grond te zetten... Maar daar is niets mis mee. hij gaat nu contact opnemen met Wing Service voor de progressieve vering...;
Dank oe wel, hoor! _________________ .
.
Heaven can wait
Grote fan van Roadwarrior ! ! ! !
|
|
|
|
drifter
Geregistreerd op: 05 Aug 2010 Berichten: 6 Woonplaats: kortrijk
|
Geplaatst: 05-08-2010 23:03:08
Onderwerp:
|
|
|
Hoi Roadwarrior,
Ben niet zo'n techneut maar ik denk echt dat moest het werkelijk aan de lagers liggen dat je theoretisch gezien meer last zal hebben van trillingen op het stuur vanaf bepaalde snelheid dan van te diep duiken in een bocht.Wat niet uitsluit dat het een bijkomend probleem kan worden voor het eventueel bijsturen van de motor in de bochten.
|
|
|
|
roadwarrior
Geregistreerd op: 12 Okt 2009 Berichten: 91 Woonplaats: Schoten
|
Geplaatst: 06-08-2010 20:16:54
Onderwerp:
|
|
|
drifter schreef: | Hoi Roadwarrior,
Ben niet zo'n techneut maar ik denk echt dat moest het werkelijk aan de lagers liggen dat je theoretisch gezien meer last zal hebben van trillingen op het stuur vanaf bepaalde snelheid dan van te diep duiken in een bocht.Wat niet uitsluit dat het een bijkomend probleem kan worden voor het eventueel bijsturen van de motor in de bochten. |
Drifter, wat je vaststelling betreft heb je volkomen gelijk.
Maar indien de balhoofdlagers beschadigd zouden zijn, dan is het wel het juiste moment om die meteen ook te vervangen.
De voorkant van de motor is dan toch vrij van alle hindernissen. _________________ wij zijn goe bezig ook al zeggen ze van niet
|
|
|
|
IJSBLOK
Geregistreerd op: 06 Aug 2009 Berichten: 2452 Woonplaats: Deurne (Antwerpen)
|
Geplaatst: 26-08-2010 00:39:18
Onderwerp:
|
|
|
Ondertussen is gebleken dat ook de vering van de motorfiets van de kennis nog in prima staat is...
Wat blijkt echter: dat de voorvork onder een andere hellingshoek staat, het scheelt 2 graden tussen onze moto's... Zou dàt de oorzaak zijn? _________________ .
.
Heaven can wait
Grote fan van Roadwarrior ! ! ! !
|
|
|
|
bikervivi
Geregistreerd op: 04 Aug 2008 Berichten: 1768 Woonplaats: SCHOTEN
|
Geplaatst: 26-08-2010 06:38:38
Onderwerp:
|
|
|
denk dat wel, ge zou denken dat een flat makkelijker stuurt dan een wing omdat hij minder weegt, maar da's niet waar, stuurt veel zwaarder en een grotere draaicirkel, ook door de andere hellingshoek _________________ Bikers met een hart, rijden voor het goede doel http://samaritanridersbelgium.webs.com/
|
|
|
|
wing67
Site PR
Geregistreerd op: 10 Nov 2009 Berichten: 4989 Woonplaats: Maaseik
|
Geplaatst: 26-08-2010 21:44:40
Onderwerp:
|
|
|
euh.........., das waar.......... _________________
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
|
|
|
|
G.W.Poes
Geregistreerd op: 14 Apr 2010 Berichten: 348
|
Geplaatst: 26-08-2010 23:00:24
Onderwerp:
|
|
|
Dat geld ook voor een RUNE
Grts G.W.Poes _________________ On Retirement -
My wife said "Watcha doin today?"
I said "Nothing"
She said, "You did that yesterday."
I said " I wasn't finished."
|
|
|
|
jantje beton
Geregistreerd op: 11 Jun 2009 Berichten: 1026 Woonplaats: hoeselt
|
Geplaatst: 26-08-2010 23:04:34
Onderwerp:
|
|
|
is dat ook een brommer Geen idee _________________
wees niet bedeesd Jantje is weer op het forum geweest
|
|
|
|
wing67
Site PR
Geregistreerd op: 10 Nov 2009 Berichten: 4989 Woonplaats: Maaseik
|
Geplaatst: 26-08-2010 23:38:01
Onderwerp:
|
|
|
NEN ECHTE ..........HE VIVI......... _________________
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
|
|
|
|
G.W.Poes
Geregistreerd op: 14 Apr 2010 Berichten: 348
|
Geplaatst: 26-08-2010 23:41:41
Onderwerp:
|
|
|
Ja,Ja,Ja dat lees ik hierboven in de posting van Vivi
Traktoren zijn toch gemaakt voor de boeren
Grts G.W.Poes _________________ On Retirement -
My wife said "Watcha doin today?"
I said "Nothing"
She said, "You did that yesterday."
I said " I wasn't finished."
Laatst aangepast door G.W.Poes op 26-08-2010 23:43:48; in totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
|
wing67
Site PR
Geregistreerd op: 10 Nov 2009 Berichten: 4989 Woonplaats: Maaseik
|
Geplaatst: 26-08-2010 23:43:39
Onderwerp:
|
|
|
Citaat: | is dat ook een brommer Geen idee |
Neen, das ne MOTTO........... _________________
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
|
|
|
|
IJSBLOK
Geregistreerd op: 06 Aug 2009 Berichten: 2452 Woonplaats: Deurne (Antwerpen)
|
Geplaatst: 28-08-2010 22:36:13
Onderwerp:
|
|
|
Citaat: | Traktoren zijn toch gemaakt voor de boeren |
_________________ .
.
Heaven can wait
Grote fan van Roadwarrior ! ! ! !
|
|
|
|
|