goldwing
Batterij ??
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorige onderwerp Volgende onderwerp
Auteur Bericht
wing67
Site PR


Geregistreerd op: 10 Nov 2009
Berichten: 4989
Woonplaats: Maaseik
Geplaatst: 12-01-2010 18:35:00
Onderwerp:
Reageren met citaat

voor wanneer.... Question Question
_________________
http://i36.tinypic.com/2evzx4m.jpg http://i35.tinypic.com/4qq4vt.jpg
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wing67
Site PR


Geregistreerd op: 10 Nov 2009
Berichten: 4989
Woonplaats: Maaseik
Geplaatst: 31-01-2010 01:58:31
Onderwerp:
Reageren met citaat

ik was vandaag eens bij den dealer van honda gestopt, om eens te vragen hoe dat met de batterij zat, hij beweert dat naargelang het jaartal er een 18 of 20Ampere batterij in zou steken, een "gel" batterij "zou" op termijn langer meegaan, maar was niet te krijgen voor ne goldwing 1800, vind ik toch maar straf...... Question Question
Het best was een gewone batterij van een deftig merk er in te zetten, en de Amperage aan te houden, en zeker geen zwaardere te steken, omdat de alternator meer werk zou moeten doen om deze dan op zijn beurt geladen te krijgen, hij zei dat ik niet den eerste zou zijn die den alternator m zeep zou gaan helpen met een zwaardere batterij te steken........ Question Question Shocked Shocked
_________________
http://i36.tinypic.com/2evzx4m.jpg http://i35.tinypic.com/4qq4vt.jpg
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wing67
Site PR


Geregistreerd op: 10 Nov 2009
Berichten: 4989
Woonplaats: Maaseik
Geplaatst: 06-02-2010 21:14:11
Onderwerp:
Reageren met citaat

alleee, vandaag bij den dealer maar een nieuwe batterij gehaald, heb veiligheidshalve maar genomen wat Honda voorschijft, dus terug een originele 20A baterij, nu ben ik weelal effe gesteld...... Razz Razz Razz
Hen mij ook maar ne optimate druppellader meegebracht, zou volgens den dealer een goeie aanwinst zijn, zoals ik al weinig tijd heb om te rijden, heeft mij wel aangeraden na de winterperiode, telkens de vloeistof in de batterij na te kijken, want met nen druppellader, kan die vloeistof stilaan verdwijnen, en das ook een grote fout wat de meeste maken, de vloeistof in de batterij eens regelmatiger controleren, dus mannen, ge weet het héééé..... Idea Idea
_________________
http://i36.tinypic.com/2evzx4m.jpg http://i35.tinypic.com/4qq4vt.jpg
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
WEBBIE
Site Admin


Geregistreerd op: 04 Aug 2008
Berichten: 2519
Woonplaats: Ekeren
Geplaatst: 06-02-2010 21:33:27
Onderwerp:
Reageren met citaat

heb ook nen optimate.
Den 4.

Goe materiaal Laughing
_________________
Gr Roberthttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Cligne/b_wink.gif
1200 interstate 1987
1500 interstate 1993 staat te koop
GONE WITH THE WINGhttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Transports/moto-avance-3.gif
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wing67
Site PR


Geregistreerd op: 10 Nov 2009
Berichten: 4989
Woonplaats: Maaseik
Geplaatst: 06-02-2010 22:09:04
Onderwerp:
Reageren met citaat

oei, daar zijn verschillende types in, dat wist ik niet.... Question Question
_________________
http://i36.tinypic.com/2evzx4m.jpg http://i35.tinypic.com/4qq4vt.jpg
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
WEBBIE
Site Admin


Geregistreerd op: 04 Aug 2008
Berichten: 2519
Woonplaats: Ekeren
Geplaatst: 06-02-2010 23:06:49
Onderwerp:
Reageren met citaat

Welke heb jij dan?
_________________
Gr Roberthttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Cligne/b_wink.gif
1200 interstate 1987
1500 interstate 1993 staat te koop
GONE WITH THE WINGhttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Transports/moto-avance-3.gif
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wing67
Site PR


Geregistreerd op: 10 Nov 2009
Berichten: 4989
Woonplaats: Maaseik
Geplaatst: 06-02-2010 23:27:26
Onderwerp:
Reageren met citaat

k zou het nie weten, moet morgen eens kijken... Question Question
_________________
http://i36.tinypic.com/2evzx4m.jpg http://i35.tinypic.com/4qq4vt.jpg
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
WEBBIE
Site Admin


Geregistreerd op: 04 Aug 2008
Berichten: 2519
Woonplaats: Ekeren
Geplaatst: 06-02-2010 23:37:38
Onderwerp:
Reageren met citaat

Heb er de batterij ook aangehangen.
Ging proberen om te starten en het ging weer niet.
4 dagen heeft hij stil gestaan en de batterij doe het al zo goed als niet meer. Crying or Very sad

alternator werkt nog.
Als ik hem morgen zou starten tik en weg.
Zit echt wel met een verlies. Crying or Very sad
_________________
Gr Roberthttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Cligne/b_wink.gif
1200 interstate 1987
1500 interstate 1993 staat te koop
GONE WITH THE WINGhttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Transports/moto-avance-3.gif
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wing67
Site PR


Geregistreerd op: 10 Nov 2009
Berichten: 4989
Woonplaats: Maaseik
Geplaatst: 07-02-2010 00:06:53
Onderwerp:
Reageren met citaat

of misschien toch een kapotte batterij, heb je de verliesstroom al eens gemeten Question Question
Das toch nie normaal op 4 dagen...... Exclamation Mad
_________________
http://i36.tinypic.com/2evzx4m.jpg http://i35.tinypic.com/4qq4vt.jpg
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
WEBBIE
Site Admin


Geregistreerd op: 04 Aug 2008
Berichten: 2519
Woonplaats: Ekeren
Geplaatst: 07-02-2010 00:15:43
Onderwerp:
Reageren met citaat

heb nog niet gemeten.

Batterij is 1 jaar oud.
Begin vorig jaar.
_________________
Gr Roberthttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Cligne/b_wink.gif
1200 interstate 1987
1500 interstate 1993 staat te koop
GONE WITH THE WINGhttp://smileys.sur-la-toile.com/repository/Transports/moto-avance-3.gif
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wing67
Site PR


Geregistreerd op: 10 Nov 2009
Berichten: 4989
Woonplaats: Maaseik
Geplaatst: 07-02-2010 00:27:05
Onderwerp:
Reageren met citaat

morgen eens doen, en dan bij mij komen doen, koffie staat klaar..... Laughing Laughing Laughing
_________________
http://i36.tinypic.com/2evzx4m.jpg http://i35.tinypic.com/4qq4vt.jpg
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
roadwarrior



Geregistreerd op: 12 Okt 2009
Berichten: 91
Woonplaats: Schoten
Geplaatst: 07-02-2010 03:15:56
Onderwerp:
Reageren met citaat

ik heb een C-tec batterij lader ben er zeer tevreden over heb ook 2 optimate batterijladers maar die ene werkt niet goed , het voordeel van de C-tec is dat je een speciale winterstand hebt voor als de temperatuur onder de 5 ° gaat weet natuurlijk niet of de motor na deze lange periode nog zal starten.
Maar als ik hem start moet ik er meteen een hele toer mee rijden anders is het nutteloos en tevens slecht voor de motor, er moet minstens 50 tot 60 km mee gereden worden.
_________________
wij zijn goe bezig ook al zeggen ze van niet
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
genieters



Geregistreerd op: 06 Feb 2009
Berichten: 324
Woonplaats: Avelgem
Geplaatst: 07-02-2010 10:50:23
Onderwerp:
Reageren met citaat

optimate 1 2 3 4 5
Denk dat we nu op 5 zitten.
Zijn gewoon nieuwere versies, die je baterij op een betere manier opladen en of herstellen.
Allez dat willen ze ons maten geloven.
Ik betwijfel als optimate de beste zijn, wel meest bekend.
Geloof weinig van die herstel procedures, want je moet nooit ingeven welke batterij het is.
Een gewone een gel of ene met met staal wol of zo.
Zoals je die terug vind in de pan, en vaak verkocht word als gel verkocht.
Zal toch een verschil zijn in opladen en herstellen van de ene batterij type bij een ander.
Allez als ge da geloofd.
Maar ik weet wel dat ik die dingen niet 100% vertrouw.
Ben ooit in mijn garage gekomen, en er was rook, was iets mis met die lader die nog niet lang opstond.
Een en anders was aan het smelten.
_________________
Geniet ervan duurt maar even, maar geniet ook van de kleine dingen.
http://www.youtube.com/watch?v=wiw0IeQNpKI
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
juno61



Geregistreerd op: 27 Okt 2008
Berichten: 1817

Geplaatst: 21-02-2010 23:19:41
Onderwerp:
Reageren met citaat

Over baterij gesproken ,

hier een paar goeie tips :


Wat je moet weten van een motoraccu en -druppel- laders...


WANNEER LADEN ?
Een accu loopt altijd langzaam leeg. Of hij nu aangesloten zit in de motor of is afgekoppeld.
Vooral in de (koude) wintermaanden gaat de conditie van een accu achteruit.
Motorfietsen die dan dagelijks gebruikt worden, zullen weinig of geen problemen ondervinden, maar bij de motorfietsen die de winterstalling in gaan, wordt de accu nog wel eens "vergeten".
Dat is te merken bij de eerste zonnestralen in het voorjaar: De accu's zijn weer niet aan te slepen ! Een diep ontladen accu is al snel 20 tot 30% van zijn conditie kwijt en zal die ook niet meer terug krijgen. Zonde dus. Oplossing: de accu in conditie houden met een lader !

HOE TE LADEN?
Normaal gesproken wordt een accu tijdens het rijden door de dynamo van de motor geladen met een laadspanning die ligt tussen de 13,8 en de 14,1 volt. Waarom niet met een spanning van bijvoorbeeld 14,4 volt of hoger zul je je afvragen. Wel, bij 14,4 volt wordt de gasspanning van de accu bereikt wat betekent dat de accu op den duur gaat koken en schade oploopt. Voor een acculader geldt gedeeltelijk hetzelfde. Wanneer de accu eenmaal vol is en toch aan de lader blijft gekoppeld dan mag de spanning die de lader afgeeft niet te hoog zijn. Dat geldt ook voor de laadstroom, waarvan de gestabiliseerde spanning 13,8 volt is. Beter is nog iets lager, omdat ook als er continu een stroompje blijft lopen er toch een lichte vorm van corrosie op de platen optreedt.

LADEN EN ONTLADEN
Vroeger werd er nog wel eens gedacht dat het goed was een accu die lange tijd niet werd gebruikt, diep te ontladen met een verbruiker om hem daarna weer op te laden. Fout! Niet doen'. De accu slijt er alleen maar van. Voor een motoraccu geldt eigenlijk precies hetzelfde als voor die kleine oplaadbare batterijtjes. De grote cycli van diep ontladen en laden verkort de levensduur.



ONDERHOUDSLADER
Een onderhoudslader is een lader die je continu aan een accu kunt koppelen, bijvoorbeeld gedurende de tijd dat de motor in de stalling staat. De laders die hiervoor vaak gebruikt worden, noemen we druppelladers of onderhoudsladers. Ze kunnen ook gecombineerd zijn met een hoofdlader een combilader dus. Met de laatste wordt een accu eerst tot zijn maximum geladen (met een laad stroom van ca 1/10 van de accu capaciteit, dus 800mA bij een 8 A/u accu waarna de combilader zelf overschakelt op druppelladen. Qua uitvoering zijn er verschillende werkwijzen, de ene druppellader blijft een bepaalde stroom leveren terwijl de ander de lader uitschakelt als een accu spanning van 13,2, 13,6 of l3,8 Volt wordt bereikt en schakelt weer in als de spanning daalt tot ca. 12,5V. Een druppel lader moet dus zelfontlading en sulfatatie van de accu voorkomen of het verbruik compenseren van eventuele verbruikers als bijvoorbeeld een alarm.
Vooral de betere en veiligere laders zijn voorzien van een gestabiliseerde netvoeding en een gestabiliseerde laadspanning. NETADAPTERS? NIET DOEN! Kleine adapters, die je rechtstreeks in het stopcontact steekt, kosten bijna niets en worden veel gebruikt bij laptops, boormachines etc. Als ze 12V afgeven en een stroom van 300 mA dan zou je kunnen denken; een paar klemmetjes erop en ik kan er de accu mee opladen Nou, het gebruik van netadapters raden we sterk af ! Wil je ze wel gebruiken, verdiep je dan wel in de accumaterie. Om je een voorbeeld te geven: je hangt een onbeveiligde en onbegrensde adapter aan een defecte accu waar van de celplaten kortsluiting maken. De spanning in de accu loopt dan zo opdat de boel uiteen ploft Gebruik je ze toch, plaats dan een zekering van ongeveer 1 A op de plus draad. Zorg er ook voor dat je goed kunt omgaan met een multimeter zodat je precies in de gaten kunt houden wat er tussen en in de accu en de adapter gebeurt.

NIEUWE ACCU’S
Een accu die na het afvullen meteen in een motor wordt geplaatst, heeft een kortere levensduur dan een accu die eerst 2 tot 4uur aan een druppellader heeft gehangen. Een accu die is afgevuld, heeft ongeveer 80% van zijn capaciteit. Ga je die niet langzaam laden dan werkt dat als een geheugen. De accu zal nooit meer zijn volledige capaciteit kunnen halen. Het beste is om een nieuwe accu met een zeer lage laadstroom te laden. Heb je een goede lader of ga je er een kopen, ga dan als volgt te werk: vul de nieuwe accu af met het juiste accuzuur en laat de accu ongeveer een uur staan. Laad daarna de accu gedurende 3 tot 5 uur op met een druppellader, die maximaal 1 /10 laadt van de capaciteit van de accu (8Ah accu is maximaal 800 mA laadstroom). Laat daarna de accu nog eens 2 uur staan voor je hem in de motor plaatst.
Je hebt dan lang plezier van je accu.

groetjes Wink Wink
rafke
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wing67
Site PR


Geregistreerd op: 10 Nov 2009
Berichten: 4989
Woonplaats: Maaseik
Geplaatst: 21-02-2010 23:23:39
Onderwerp:
Reageren met citaat

mooie tip, weeral bijgeleerd............ Rolling Eyes Wink
_________________
http://i36.tinypic.com/2evzx4m.jpg http://i35.tinypic.com/4qq4vt.jpg
-----GL 1800 - Hannigan GTL sidecar ---------------------Rune 1800 chrome edition-----
Terug naar boven Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Ga naar:   
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB v2 © 2001, 2005 phpBB Group ¦
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum ¦
¦
Style: PussycatBlue ¦